nieuwsbrief mei 2020

Nieuwsbrief mei 2020,  

Hallo Leden, 
 
Wij zitten nog steeds in een bubbel, opgesloten tussen officiële regelgeving en regelgeving die onzichtbaar is.
Dat is namelijk de praktijk waar de mensen straks door hun gedrag, zowel gast als gastheer/vrouw, situaties inschatten, bedwingen en vervolgens  handelen.
Dat zal vooral gepaard gaan met angst, onzekerheid, gevoelsmatig handelen, acceptatie en sluiten van compromissen.
Daarnaast is de rol voor de gastheer/vrouw natuurlijk toch ook politieagent (regelgeving duidelijk maken bij aankomst), sfeermaker, oplosser, handhaver en motivator.
Vooral dat laatste zal aan de orde zijn……want hoe het ook verloopt, soepel of stroef, vervelend of leuk, aardig of bits, de ondernemer is er alles aan gelegen om de tevredenheidsfactor zo hoog mogelijk te laten eindigen.
Dat zit namelijk in ons DNA!!
Het verschil?
In een normale situatie doe je dit allemaal om gasten terug te laten komen, voor goede reviews, blijde gezichten en een “chocolade gevoel” voor je zelf en je medewerkers.
Nu gaat er een last mee van het begin tot het einde die niet wenselijk is maar waar niemand om heen kan.
Een last die je gedrag veranderd en ervoor zorgt dat je steeds spitsroede loopt waardoor stress onvermijdelijk waarneembaar zal worden en dat zal zijn weerslag hebben op het resultaat.
Des te meer reden om de regelgeving van het huis duidelijk weer te geven, ook vóór aankomst al, om aan te geven dat de fijne dingen tijdens het verblijf alleen een kans krijgen als iedereen zich hier aan houd en/of maximaal mee werkt.

Daarnaast wil ik natuurlijk ook de oproep doen om nog eens kritisch naar je bedrijf te kijken en je af te vragen of je een kwalitatieve of kwantitatieve keuze moet maken.
Nu is je kans, zou ik zeggen.
We moeten toch terug schakelen, of je het leuk vind of niet, weinig keuze in deze.
Los van minder omzet door minder bezoekers zal er ook nog wat gebeuren in het gemiddeld bestedingspatroon, heb je daar al aan gedacht?
Uitgebreid tafelen zal wat minder gebeuren, bezoeken worden dus korter, bestedingspatroon gaat omlaag daardoor want “impulsaankoop” zal minder worden….
Heb je de kans om met minder toch genoeg omzet te maken?
Doe het dan nu!

Zet al je processen van inkoop, productie, opslag, bereiding en uitgifte eens op een rij en kijk eens waar je sterke punten liggen als bedrijf.
Pak daar de draad op en laat je niet van de ingeslagen weg duwen zou ik zeggen.
Doe waar je goed in bent en maak daar een sport van samen met je medewerkers en een natuurlijk een goed verhaal.
Profileer je in de markt door dit consequent door te voeren.
Je hoeft niet alles te doen, maar wát je doet doe je uitmuntend!!

Wedden dat je gaat slagen…
Wedden dat je als ondernemer meer plezier gaat beleven…
Wedden dat je medewerkers zich beter voelen, meer zelfverzekerd en trots….
Wedden dat je betere reviews krijgt….
Wedden dat je meer vaste gasten krijgt….
 
Veel succes iedereen en tot gauw, 


Tot snel,  Gastvrije groet, Jack